|
Wieczór Andrzejkowy - czary, mary
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1498 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz uroczystości przedszkolnej przeprowadzonej w grupie „0”
mgr Jadwiga Gazdyszyn
Uczestnicy: dzieci z grupy „0”, rodzice.
Cele:- dziecko zna tradycje ludowe związane z andrzejkami; - dziecko potrafi współdziałać z w zespole z kolegami i rodzicami; - potrafi odczytać symbole; - przestrzega zawarte umowy;
Forma: zbiorowa, indywidualna;
Metoda: Metoda czynna: działań indywidualnych, techniki Freineta, technika Orgiami.
Pomoce:, napisy, zdania, obrazki, świeca, wełna kartki kolorowe – kwadraty,klej, tusz rurki, wosk, nagrania muzyczne.
Przebieg: 1. Powitanie dzieci i gości, przekazanie iskierki. 2. Zapoznanie dzieci i rodziców z utworem „Czary, mary”(utwór Tzadzik katamar). 3. Krótkie omówienie tradycji andrzejkowych wróżb oraz zabaw. 4. Zapalenie świecy, recytacja wiersza pt. „Andrzejki” N Usenko.
ANDRZEJKI
Przy zapalonej świecy Za zamkniętymi drzwiami Odgadnąć próbujemy Co ukrył los przed nami.
Wróżymy z butów, jabłek, Lejemy wosk na wodę Co nam przyniesie przyszłość? Kłopoty? Czy przygodę? Kto pierwszy znajdzie miłość? Kto skarby templariuszy? Kto znajdzie Atlantydę I cały świat poruszy? Kto z nas piłkarzem będzie? Modelką piosenkarzem? Czekają nas podróże I tyle innych zdarzeń W płomyku tańczą cienie Schylamy wszyscy głowy Przed naszym przeznaczeniem.
5. Zaproszenie do wróżenia. • „Plamki”- rozdmuchiwanie tuszu za pomocą rurki – wypowiedzi dzieci dotyczące kształtu. • Taniec duszków (utwór Pizzicato - Delibes). • Kim będę, gdy dorosnę? – losowanie obrazków odszukiwanie informacji nazw zawodów. • Supełki – wiązanie supełków wspólnie z rodzicami (im więcej supełków tym więcej miłych niespodzianek). • Wspólne śpiew i improwizacja ruchowa utworu pt. „Czary mary”. • Co mnie czeka w najbliższym czasie? – losowanie odpowiedzi (zdania). • Komponowanie z rodzicami gazetki z wróżbami (wykonanie świeczek techniką Origami). • Taniec „Czardasz”. • Lanie z rodzicami wosku na wodę, oglądanie go w blasku światła, wypowiedzi indywidualne. 6. Oglądanie gazetki – podsumowanie działań.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|